woensdag 30 november 2011

Agendapunten voor overleg met Vestia


Op vrijdag 9 december hebben wij, de Huurdersvereniging, een overleg met Vestia. 


 
Heeft u nog agendapunten, of belangrijke vragen die wij namens u met Vestia dienen te bespreken?

Het gaat dan om punten die de hele flat aangaan (geen persoonlijke, individuele zaken). U kunt hieronder uw input leveren via de link "reacties". Anoniem mag, maar het liefst met naam. Ongepaste reacties worden verwijderd. 

Wij proberen zoveel mogelijk punten mee te nemen en antwoorden hierop in een later bericht te kunnen plaatsen.

13 opmerkingen:

  1. Een denk ik wel belangrijke vraag: Hoe zit het met brandveiligheid? Wij hebben van die rode toeters boven de deur hangen (3-kamerappartement), maar doen die het? Waneer ergens brand is, wordt de hele flat gewaarschuwd of alleen 1 gedeelte? Hoe zit het met de vluchtroutes? Is alle inmiddels weer vrij? Etc...
    Misschien een idee om de protocollen rondom brandveiligheid van de flat (dus wat moeten bewoners doen) ieder jaar te verspreiden in de flat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. - volgens mij is dit een agendapunt dat wel vaker voorbij komt, maar overlast van honden en geluid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Renovaties betreft de appartementen, De douche, wc en keuken. Gaan de overige die nog gedaan moeten worden nog gedaan worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overlast van ongedierte.

    Vliegjes op de bovenste etages en ratten in de kelder. Vestia maakt zichzelf ontzettend makkelijk en trekt zijn/haar handen hier volledig van af, maar ze zouden mee moeten denken en helpen aan oplossingen. We betalen flink huur en de als verhuurder hoor je volgens mij zorg te dragen voor een accomodatie zonder ongedierte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wordt er nog wat gedaan aan de vuilcontainers? Blijven die daar staan? En wordt er wat gedaan aan de auto's die bij de deuren van de parkeergarage staan, je kan er af en toe bijna niet uit omdat er wel heel dicht bij de uitgang geparkeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aanvulling op Henk: vliegjes door de hele flat, niet alleen op de bovenste verdiepingen!

    Klappende ramen bij veel wind. Kunnen hier van die stops op gemaakt worden, zodat ze wel openblijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het feit dat ik betaal voor die grote container en nooit gebruik.. en half zeist hier met aanhangers vol afval naartoe komt om gratis te storten

    feit dat de gehele dag door, overal licht aan is. Alle lampen in de gangen etc. In de avond en nacht is het gehele terrein om de ahoed vol licht, te zien vanaf het winkelcentrum. Niet erg groen en bewust in mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. !6e verdieping

    Hoe zit het met klachten.
    Als je een klacht indient bij Vestia zowel telefonisch als per officieel schrijven.
    Want ik heb het idee dat deze niet in behandeling worden genomen omdat je er niks van terug hoort.
    Of ze zeggen: ik zal een terug bel verzoeken maken maar je wordt immers NOOIT terug gebeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik sluit me aan bij de vorige reactie, ik heb al meerdere malen een klacht ingedient bij vestia zowel telefonisch als schriftelijk en ik ben nog nooit teruggebeld en ik heb nog nooit een brief terug ontvangen! ik zou graag willen weten wat er met deze klachten gebeurt en of hun een protocol hebben in hoeveel tijd hun een klacht behandeld moeten hebben bij vestia!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mathijs Romans3/12/11 14:53

    Ik heb op 30 oktober een mail naar Vestia gestuurd, waar ik geen antwoord op gekregen heb. Dat ik geen antwoord krijg ben ik gewend, want het is mijn ervaring in de afgelopen jaren dat er vrijwel nooit zelfs maar een ontvangstreactie komt.

    De onderwerpen die ik zou willen aandragen zijn:

    Ten eerste verhuurt Vestia sinds de verbouwing parkeerplaatsen op het bovendek aan de oostkant van de flat. Dit is niet effectief. Er staan hooguit 20 auto's op 88 parkeerplaatsen. Tegelijkertijd kan bijvoorbeeld bezoek de parkeerplaats aan de westzijde van de flat niet vinden. Het zou beter zijn de slagboom gewoon weg te halen.

    Ten tweede is er ten zuiden van de flat, op de plek waar voor de verbouwing bomen en struiken stonden, een kleine parkeerplaats aangelegd. Dat is jammer van het groen. Er is volgens mij eigenlijk geen extra parkeerruimte nodig, vanwege het hierboven genoemde, en omdat er op 100 m afstand altijd voldoende plek is. Ik zie dat er wel bomen zijn aangeplant. Ik zie zelf liever echt groen in de wijk, dat wil zeggen bomen en bosjes met vogels, dan deze geometrische leibomen. Ik vind persoonlijk dus dat het verlies aan groen nog niet gecompenseerd is.

    Ten derde zijn er wel stallingen voor fietsen bij de ingang aan de zuidzijde, maar dat zijn er echt veel te weinig. We leven met wel 1000 mensen in de flat, je moet er op rekenen dat er dus totaal misschien zo'n 1000 fietsen gestald worden in kelders, fietsenkelders of in stallingen. Ik raad Vestia aan een goed aantal fietsstallingen te plaatsen, om te zorgen dat de fietsen efficient en orderlijk gestald worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb drie naar mijn mening belangrijke punten voor de vergadering:

    1) Hoe staat het met de vuilcontainers aan de zijkant van de flat? Het is alweer een hele tijd geleden dat ons werd gevraagd wat wij hiermee wilden. Wat is de stand van zaken, en waarom duurt het zolang voor wij iets horen?

    2) Het parkeerbeleid rondom de flat: rondom de flat staan iedere dag veel auto's fout geparkeerd. Vaak gaat het ook nog eens om dezelfde auto's. Wat wil Vestia hiermee doen? Ik vind het hinderlijk! Regelmatig controleren en beboeten door de politie, is dat een idee?

    3) De gehorigheid in de flat: dit is vind ik een zeer belangrijk punt om aan te kaarten tijdens de vergadering! Sinds de balkons dicht zijn gemaakt is het soms niet uit te houden, zo gehorig is het! Plezierig leven is er zo gewoonweg niet meer bij! In hoeverre is Vestia bereid de bewoners hierin tegemoet te komen c.q. compensatie te bieden? Ik denk dan bijv. aan gratis isolatie, een huurverlaging gedurende een aantal maanden etc.

    Bewoner 17e verdieping

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Iedereen bedankt voor zijn/haar input.

    Ik heb het even samengevat in 10 punten:
    Punten van bewoners, van meest naar minst genoemd:
    1. Communicatie bij klachten en vragen (vaak geen bericht)
    2. Ongedierte: vliegjes en ratten
    3. Vuilcontainers (status?)
    4. Parkeren achterkant te vol/fout parkeren en parkeerdek te leeg
    5. Overlast (honden, geluid/gehorigheid)
    6. Fietsen (stallingen) voorkant, meer nodig
    7. Duurzaamheid en groene omgeving (wat is mogelijk?)
    8. Renovaties en (staan nog appartementen op de planning?)
    9. Brandveiligheid (vluchtroutes, protocol, (hoe) werkt het?)
    10. Klapperende ramen (is een stop mogelijk?)

    We zullen proberen op zoveel mogelijk punten een antwoord te krijgen en dit naar jullie communiceren.

    Groet,
    Gerbrand

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In geval van brandveiligheid kunt u altijd op zoek gaan naar brandvertragende coating wat er voor zorgt dat de brand minder snel om zich heen slaat.


    BeantwoordenVerwijderen